11 Kasım 2013

Şaşmıyorum - Zafer Yapıcı

Aşağıdaki sözler başbakanın Elazığ mitingi sırasında pankart açan AKP’lilere ait: “Son Halife Erdoğan” diyor Elazığlı AKP’liler. (“Elazığ’da ‘Son Halife’ Pankartı Açıldı”, Haber 5, 21 Mart 2009). Şaşmıyorum… * * * Aşağıdaki sözler Muğla’da bir lise müdürüne ait. “Yeryüzüne halife olarak gönderildiğinin bilinci ile sadece kendi hayatını değil, kendi hayatı nasıl kutsalsa diğerlerinin hayatlarını da öylece kutsal sayarak hareket eden, ailelerin şeref, haysiyet ve insanlık onurunu ayaklar altına alınmaktan kurtarmaya çalışan Sayın Başbakanımızdan Allah razı olsun. Kendisine bir Müslüman olarak en derin saygı ve sevgilerimi sunuyorum." (“Aynı Müdürden Erdoğan’a Halife Benzetmesi”, Hürriyet, 7 Kasım 2013). Başbakanı halife sayan lise müdürlerimiz var. Şaşmıyorum. * * * Aşağıdaki sözler bir gazeteci ve aynı zamanda bir haber kanalı yayın danışmanına ait: “İslam dünyasına uygulanan zulme ve bölünmeye karşı tek başına dik duran Erdoğan; fiili olarak halife-i rü-yi zemindir. Biat ediyorum.” (“Erdoğan’ı Halife Olarak Tanıyor ve Biat Ediyorum”, Yurt, 30 Ağustos 2013). Başbakanı halife sayan ve ona biat eden gazetecilerimiz var. Şaşmıyorum. * * * Aşağıdaki sözler bir sosyal paylaşım sitesi sayfasında yazıyor. “İslam birliği kurulacak ve İmam Hatipli başbakanım halife olacak” diye yazıyor bu sayfada. Sayfayı beğenenler var tonla… Şaşmıyorum. * * * Aynı söylem dışarıda da dillendiriliyor. Die Welt gazetesi “Arap Baharı”nın ateşli günlerinde şunları yazıyor örneğin: “Osmanlılar, zamanında Arap ülkelerini ateş ve kılıçla fethetti. Başbakan Erdoğan ise bu ülkeleri günümüzde kameralar ve İsrail karşıtı söylemlerle fethediyor. Erdoğan yeni halifedir.” Berliner Post ise “Erdoğan Ortadoğu'nun Prensi” diyor. (“Yeni Halife Erdoğan”, Haber Türk, 14 Eylül 2011). Şaşmıyorum. * * * Postmodern bir padişah yaratılmak isteniyor. Büyük bir gayretle… Dini yaşamı ve ahlakı yönetmek isteyen bir süper başkan… Ortadoğu’nun yeni prensi… Batının ortağı… Şaşmıyorum. * * * Başbakan “bu millet” diyor yıllardır. “Bu millet bunu istiyor… Bu millet için çalışıyorum. Bu millet beni seçti…” “Türk milleti” demiyor bu millete, diyemiyor… “Bu milletin” hangi millet olduğunu çözemiyorum. Şaşmıyorum… * * * Ana muhalefet partisi yöneticilerinin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı olması için kapılarına kadar gittikleri zat açıklama yapıyor. “Başbakan bir dünya lideridir” diyor. Kasıla kasıla “tarikatlarla aram iyidir” açıklaması yapıyor bir de… Başbakanın bağlı bulunduğu odaklara biat edenleri yukarılara taşıyan ana muhalefet partisinin “patronları” açıklamalara tepki verirmiş gibi yapıyor. Çarklar dönüyor. Ana muhalefette yukarılara taşınanlar gittikçe Elazığ’da pankart açanlara benziyor. Şaşmıyorum. * * * Bu yazıyı 10 Kasım’da yazıyorum. Saat dokuzu beş geçeyi beş geçmiş… Garip bir huzur var içimde. Yazıda şimdiye kadar şaşmadığım her şeye rağmen… Çünkü Atatürk’ü anlıyorum. Ve yolumdan; Atatürk’ün yolundan şaşmıyorum…(11.11.2013- Haber Ekspres Gazetesi) * * * Zafer YAPICI

Hiç yorum yok: