25 Kasım 2013

Çocuklarımızın Çocukları…- Zafer Yapıcı

Başbakan Erdoğan’ın, “Biz kızların, erkeklerin devletin yurtlarında karışık kalmasına müsaade etmedik, etmiyoruz” sözleri iktidar çevrelerinde geniş yankı buldu. Örneğin Adana Valisi Hüseyin Avni Coş, Başbakan Erdoğan’ın kız ve erkek öğrencilerin aynı evde kalmasıyla ilgili açıklamasının kendileri için talimat olduğunu ve gereğinin yapılacağını dile getirdi. TBMM Başkanvekili, AKP Kayseri Milletvekili Sadık Yakut ise 14’üncü Ulusal Çocuk Forumu’nda, “Maalesef şimdiye kadar kız ve erkek öğrencilerin birlikte eğitim yaptırılmasını büyük bir yanlışlık olarak değerlendiriyorum. İnşallah bu yanlışlık önümüzdeki dönem içinde düzeltilecek” sözlerini kullandı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım daha ocak ayında konu ile ilgili yaklaşımını kendinden bir örnek ile ortaya koymuştu. Yıldırım, İstanbul Teknik Üniversitesi’ne giriş hikayesini şöyle anlatmıştı: “Ya Boğaziçi Üniversitesi’ne ya da İstanbul Teknik Üniversitesi’ne girecektim. Önce Boğaziçi Üniversitesi’ni ziyaret ettim. Bir baktım farklı bir dünya. Değişik binalar, surlarla çevrilmiş alan. Sonra bahçesinde gençler kızlı, erkekli oturuyor. Ben çok şaşırdım. Burada yoldan çıkarım dedim. Benim okumam lazımdı. Ondan sonra Teknik Üniversite’yi seçtim…” * * * Tabii ki AKP zihniyetinde olan tüm yönetim birimleri, verilen mesajlardan sonra teker teker harekete geçerek bu konuda uygulama yarışına girdiler. Kraldan fazla kralcı olanların bu uygulamalarını her gün başka okul ve yurtta görmekteyiz… Kızlı-erkekli altı yaş üstü çocuklarımız ve gençlerimiz bu uygulamayla çağdaş ve laik eğitimden uzaklaştırılarak ortaçağ karanlığına itilmektedir. Dolayısıyla biz anne ve babalar da… Bu zihniyet şimdi de 4-6 yaşındaki torunlarımızın geleceğini alarak dedeleri babaanneleri, anneanneleri de ortaçağ karanlığına itmek istemektedir… İşte okuma yazma dahi bilmeyen 4-6 yaşındaki minik torunlarımıza uygulanan, hiçbir pedagojik kuram tarafından önerilmeyen bir eğitim biçimi: İzmir-Gaziemir Müftülüğü “Hizmet Çeşitliliği Projesi” kapsamında okul öncesi eğitim alması gereken 4-6 yaş arası çocuklara Yeni Cami ve Aktepe’de birer sınıf Kuran Kursu açarak dinsel eğitim vermeye başlamış... * * * Önce çocukluğumuzu çalmak istediler. Susturarak… Ekonomik özgürlüklerimizi bir bir elimizden alarak, sadaka kültürüne mahkum ederek… O da yetmedi… Şimdi çocuklarımızı çalmak istiyorlar, üstelik bir de çocuklarımızın çocuklarını… Çocukluklarımızın, torunlarımızın o korkusuz, yürekli, olduğu gibi görünen göründüğü gibi olan, ön yargısız; saf ve temiz çocukluk, gençlik yıllarını çalıyorlar. Kızları erkeklerden, erkekleri kızlardan ayırarak kesmeye çalışıyorlar iletişimlerini nesillerin… Bilimi unutturuyorlar. 4+4+4’lerle andsız bir gelecek inşa ediyorlar. Yetmiyor okul öncesinde de faaliyete geçiyorlar laik eğitimi kökünden silmek için… Aydınlığa gitmeden güneşlerini çalacaklar çocuklarımızın… Karanlıkta yaşatacaklar çocuklarımızın çocukluklarını… …Unutturmak için güneşimizi, Atamızı, Atatürk’ümüzü; onun felsefesini, ilke ve devrimlerini, laik cumhuriyetimizi… (HABER EKSPRES GAZETESİ-25 KASIM 2013) ZAFER YAPICI

Hiç yorum yok: