18 Mayıs 2008

"MANEVİ MİRASIM AKIL VE BİLİMDİR!" - ZAFER YAPICI

"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Zaman süratle ilerliyor, milletlerin, toplumların, kişilerin mutluluk ve mutsuzluk anlayışları bile değişiyor. Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve ilmin gelişimini inkâr etmek olur... Benim Türk milleti için yapmak istediklerim ve başarmaya çalıştıklarım ortadadır. Benden sonra beni benimsemek isteyenler, bu temel eksen üzerinde akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse, manevi mirasçılarım olurlar." Mustafa Kemal ATATÜRK

Değerli okurlarım, 16 Mayıs 2008 Cuma günü saat 20.30'da EGE TV'de Hüseyin Aslan'ın sunduğu "Mercek" programının konusu "Yargı-Siyaset İlişkileri ve Avrupa Birliği" idi.

Bu programa Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) öğretim üyesi ve CHP Parti Meclisi Üyesi Prof. Dr. Tülay Özüerman; Pamukkale Üniversitesi araştırma görevlisi ve DEÜ Kamu Yönetimi Bölümü doktora öğrencisi Nigar Değirmenci; Trakya Üniversitesi araştırma görevlisi ve DEÜ Kamu Yönetimi Bölümü doktora öğrencisi Cemile Ündücü konuk olarak katılmışlardı...

Alanında engin bilgiye sahip olan siyaset bilimci Prof. Dr Tülay Özüerman, araştırma görevlileri Nigar Değirmenci ve Cemile Ündücü, Avrupa Birliği ve iç ve dış siyasi gelişmeler hakkında Türkiye'nin gerçeklerini tüm çıplaklığıyla gözler önüne serdiler. Zaman su gibi akıp gitti. Uzun zamandan beri ilk defa gerçekçi bir programı, gerçekçi konuklarla gönül rahatlığı ve güven duygusu içinde izledim. Çok mutlu oldum. Beni mutlu eden neydi?

Değerli okurlarım, beni öncelikle mutlu eden, ekranda Atatürk'ün manevi mirasçılarını görmek, onların dogmaları değil bilimi rehber edinmiş yorumlarını dinlemekti.

Beni mutlu eden, genç beyinleri bizlerle buluşturan; gençlerden korkmayan, onlarla kol kola giren anlayıştı. Beni mutlu eden Atatürk'ün gençliğini Türkiye'ye ve dünyaya tanıtma anlayışıydı. Beni mutlu eden üreten ve bununla kalmayıp, gençliğin ürettiklerine değer veren anlayıştı...

Geleceğin genç bilim insanlarını bizlerle tanıştıran siyaset bilimci Prof. Dr. Tülay Özüerman'ı, programı yapan ve sunan Hüseyin Aslan'ı, bu güzel programı evimize kadar getiren EGE TV ailesini, genç ve güven dolu geleceğin siyaset bilimcileri Nigar Değirmenci'yi ve Cemile Ündücü'yü ayakta alkışlıyorum.

Dilerim bu program medyamıza örnek olur ve televizyon kanallarında nice Nigar'ları, nice Cemile'leri izleyebiliriz...

Hiç yorum yok: