25 Eylül 2011

MİLLİ (!) EĞİTİM BAKANLIĞI- ZAFER YAPICI


Ömer Dinçer’in yönetimindeki Milli Eğitim Bakanlığı’ndan, şaşırtıcı ve tartışmalı düzenlemeler gelmeye devam ediyor.
İlköğretimde okutulan Vatandaşlık ve Demokrasi dersinin müfredatında Ağustos ayı içinde garip bir değişikliğe gidilmiş, kadınlara karşı ayrımcılık konusu ders kitaplarından çıkarılmıştı.
Eski programın “Hak ve Özgürlüklerimiz” başlıklı 3. ünitesinde yer alan ve öğrencilere aktarılması istenilen “BM Kadına Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Uluslararası Sözleşmesi”, yeni programda yer bulamamıştı.
Eski programda yer alan “kişi dokunulmazlığı, özgürlüğü ve güvenliği, düşünce, inanç ve ifade özgürlüğü, yaşama, örgütlenme, çalışma, sağlık, eğitim, dilekçe, özel hayatın gizliliği, konut dokunulmazlığı, seçme ve seçilme hakkı gibi haklar üzerinde durulur” ifadesi yer almaktaydı. Yeni durumda, “örgütlenme”, “dilekçe”, “özel hayatın gizliliği”, “konut dokunulmazlığı” ifadeleri metinden çıkarıldı.
Özgürlük alanı, böylelikle Milli Eğitim kanalıyla da daraltıldı!
Eski programda yer alan ve 2. ünitedeki bir konuyla işlenen “Haydi Kızlar Okula” kampanyası müfredattan çıkarıldı.
* * *
Son olarak bir kanun hükmünde kararname ile Milli Eğitim’in milliliğine bir darbe daha vuruldu.
Geçtiğimiz günlerde Resmi Gazete’de yayınlanan kanun hükmünde kararname ile yeni uygulama başlatıldı. Milli (!) Eğitim Bakanlığı’nın görevleri arasında yer alan ‘Atatürk ilke ve devrimlerine, Atatürk milliyetçiliğine, laik ve sosyal hukuk devletine bağlı vatandaş yetiştirme görevi’ kaldırıldı.
Bu gelişmenin ardından hükümetten “beklentiler” çoğaldı. Eğitim Bakanlığı’nın önündeki “milli” sıfatının yeni bir kanun hükmünde kararname ile kaldırılması bu bağlamda yeni bir icraat olabilir mi dersiniz?
(Haber Ekspres Gazetesi- 26-Eylül-2011)

Hiç yorum yok: